czwartek, 15 września 2016

Język angielski w przedszkolu #4 - MY BODY - poznanie piosenki - scenariusz zajęć

Poniżej znajdziecie scenariusz zajęć z tematu MY BODY, w którym poznawaliśmy z dziećmi nową piosenkę. Zapraszam! :)



SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Body parts - poznanie nowej piosenki

Cele zajęć: 
W czasie zajęć dzieci:
* poznają nową piosenkę i zabawę ruchową do piosenki,
* poznają nowe słowa (w piosence): shoulders, knees, eyes, ears, mouth, nose,
* utrwalą poznane słowa: head, arms, hands , legs, toes, tummy, 
* będą utrwalały przymiotniki big / small oraz nazwy kolorów,
* utrwalą zwroty: Show me your …, Shake/wave/clap/tickle/touch your …

Utrwalana struktura gramatyczna: zwroty: Show me your...., Shake/wave/clap/tickle/touch your …
Nowe jednostki leksykalne: shoulders, knees, eyes, ears, mouth, nose
Utrwalane jednostki leksykalne: head, arms, hands , legs, toes, tummy, nazwy kolorów, przymiotniki big/small
LESSON PLAN


ETAPY ZAJĘĆ

PRZEBIEG ZAJĘĆ

Czas
CZYNNOŚCI WSTĘPNE
1.    Powitanie dzieci i sprawdzenie obecności.

2.    Wspólne śpiewanie piosenki pt. „Make a circle” wraz z pokazywaniem.
3’
ROZGRZEWKA JĘZYKOWA + PREZENTACJA
3.    „What’s the weather like today?” – opisywanie pogody. Nauczyciel pyta: Is it sunny/raining/ snowing/ hot/ cold/ windy? Dzieci odpowiadają: Yes, it is …

4.    „Go to…” – nauczyciel rozkłada w różnych częściach sali karty obrazkowe. Dzieci spacerują po dywanie w rytm muzyki, a na przerwę słuchają nauczyciela, który wypowiada imię dziecka i nazwę części ciała, np. „Paweł go to head”

5.    Prezentacja dodatkowych kart z nazwami części ciała, które pojawią się w piosence: shoulders, knees, eyes, ears, mouth, nose.
5’
ĆWICZENIE
poznanych form i struktur gram., słownictwa
6.    „Big or small?” – nauczyciel rozkłada na dywanie obrazki z różnymi częściami ciała: małymi lub dużymi (części ciała robota małego i dużego). Następnie prosi każde dziecko po kolei o wskazanie odpowiedniego obrazka, np. Show me big head. Show me small arms.

7.    “Let’s make a monster!” – nauczyciel rozkłada na dywanie różne sylwety części ciała (duże i małe, w różnych kolorach). Prosi dzieci, aby budowały potwora wg jego poleceń, np. Ania please take big, red leg. Tomek please take small, green head.

10’



UŻYWANIE poznanych form i struktur gram., słownictwa
8.    „Where is the feather?” - zabawa z piórkiem. Dzieci dobierają się w pary. Każda para otrzymuje piórko. Jedno z dzieci zamyka oczy, a drugie dotyka go piórkiem po określonej części ciała. Dziecko musi odpowiedzieć gdzie czuje dotyk pióra (nazwać część ciała).
3’
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU:
- przed słuchaniem
- słuchanie
- po wysłuchaniu
9.    “Shake, shake” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Nauczyciel wypowiada (i demonstruje) różne polecenia związane z częściami ciała, a dzieci je naśladują, np.
­   Wave your arms/ears,
­   Clap your hands,
­   Touch your knees/tummy/shoulders,
­   Tickle your nose/legs/toes,
­   Shake your head/arms.

10. “Head, shoulders, knees, and toes” - słuchanie piosenki, zabawa ruchowa do piosenki. Dzieci stoją na dywanie i podczas słuchania pokazują za nauczycielem

11. Goodbye song” – śpiewanie piosenki na pożegnanie.

9’
ZADANIE REZERWOWE:
„Change your place” – dzieci siedzą w kole na dywanie. Każde z nich otrzymało kartonik z obrazkiem poznanej części ciała. Nauczyciel wypowiada dwie nazwy, a dzieci które trzymają odpowiednie karty zamieniają się miejscami. Zabawę powtarzamy kilka razy, zmieniając dzieci trzymające karty.





PIOSENKI Z ZAJĘĆ

Make a circle




Head, shoulders, knees and toes
wersja do nauki


wersja do szybszego śpiewania



Goodbye song



Nie wrzucam tekstów piosenek, gdyż po kliknięciu na zamieszczony film i przejściu do You Tube - pod każdym filmikiem znajdziecie tekst piosenki :) 







11 komentarzy:

  1. Super, że w końcu ktoś pracujący jako nauczyciel wychowania przedszkolnego pisze o nauczaniu języka angielskiego. Sama zmagam się z tym od roku, ale powiem szczerze sprawia mi to satysfakcję i frajdę i dzieci czekają z niecierpliwością na angielski. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie mija pierwszy miesiąc i też muszę przyznać, że sprawia mi to przyjemność :) Mimo dodatkowej pracy - jest radość :) Oby tak dalej, trzymajmy się razem! Zapraszam do dzielenia się tutaj swoimi pomysłami na angielski w przedszkolu!

      Usuń
  2. Bardzo dobra inicjatywa aby opisywać swoje metody nauczania. Skorzystają zarówno nauczyciele jak i dzieci. Gratuluję bloga!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Natalia Krzyż6 wrz 2018, 20:10:00

    Ja jestem tego zdania, że na każdym etapie warto uczyć się języka angielskiego. Ja ostatnio uczęszczałam na kurs dla biznesu w https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-angielski/kurs-angielskiego-business-english gdzi na tym kursie uczono mnie typowo zwrotów i słów oraz zachowań przy kontaktach firmowych. Bardzo ciekawe zdarzenie i niechaj dzieciaki uczą się od małego, aby później nie musiały nadrabiać zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej hej! Właśnie do Ciebie trafiłam i zabieram ze sobą zabawę z piórkiem ;-D też uczę przedszkolaki, pozdrowienia ;-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Każda forma nauki języka angielskiego jest dobra i myślę, że warto jest zaczynać od najmłodszych lat. W moim przypadku bardzo dobrze sprawdziła się metoda https://www.jezykiobce.pl/7-angielski/s-1/chce_korzystac_z-mp3/categories-angielski dzięki której nauczyłam się bardzo dobrze języka angielskiego. Myślę, że warto korzystać z tego typu rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o nauczanie języka angielskiego najmłodszych to jest to całkiem fajne doświadczenie. Właśnie dlatego również rozważam podjęcie franczyzy szkoły językowej https://universe.earlystage.pl/franczyza gdzie wiem, że może to być przygoda dla mnie oraz dla moich przyszłych uczniów.

    OdpowiedzUsuń
  8. W każdym przedszkolu teraz dzieci uczą się języków? Zgadzam się, że angielski jest niezbędny w dzisiejszych czasach i dobrze aby dziecko uczyło się go jak najwcześniej. W takim mieście jak Toruń przedszkole gdzie dzieci uczą się angielskiego znajdziecie bez problemu. Warto w takie miejsce zapisać swoje dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak otworzyć sklep franczyzowy Cortez World? Proces obejmuje wybór lokalizacji, uzyskanie koncesji na sprzedaż alkoholu, wyposażenie sklepu oraz przeprowadzenie szkoleń. Cortez World oferuje wsparcie na każdym etapie, co umożliwia szybkie i efektywne uruchomienie działalności.

    OdpowiedzUsuń