czwartek, 15 stycznia 2015

Dla Babci i Dziadka!

Święto babci i dziadka zbliża się wielkimi krokami, dlatego dziś na blogu propozycja upominku właśnie dla nich. Dzieci w naszej grupie wykonywały takie oto serca z masy solnej:)



Najpierw trzeba było zrobić masę solną, którą ja wykonuję wg przepisu: 1 kg mąki, 1 kg soli oraz woda i olej "na oko":) Podobno dobrze jest też dodać mąkę ziemniaczaną, wtedy masa nie wyrasta w piekarniku - wypróbuję następnym razem:) Po wyrobieniu masy wycięłam serca i nałożyłam na długie wykałaczki, a potem wstawiłam do piekarnika - piekłam je po 10 minut z każdej strony w temp. 150 stopni. 


 



Po całkowitym wystudzeniu i wyschnięciu przyszedł czas na malowanie:) 





Serca nabrały blasku dzięki złotemu brokatowi - aby się przykleił sypiemy go na świeżo pomalowane serce:)




 Po wyschnięciu serca zostały ozdobione kokardką i zapakowane w celofan. 




Teraz czekają na Święto Babci i Dziadka:)



Kocham mocno Babcię, Dziadka,
To nie żarty moi mili!
Dzisiaj im życzenia składam
By sto latek jeszcze żyli. 










1 komentarz:

  1. Idealnym dodatkiem do ręcznie wykonanego prezentu mogą być świece zapachowe.

    OdpowiedzUsuń