wtorek, 27 marca 2018

Masy plastyczne - masa SUPER MIĘKKA

Ta masa jest po prostu świetna! :) Milutka w dotyku i fajna do modelowania. Zapraszam po przepis!


MASA SUPER MIĘKKA

Składniki:
­   2 szklanki mąki kukurydzianej
­   1 szklanka odżywki do włosów (opakowanie ok. 300ml)
­   barwnik spożywczy (opcjonalnie)



Wykonanie:

Przekładamy odżywkę do miski i dodajemy kilka kropel barwnika spożywczego, mieszamy wszystko łyżką. 



Dodajemy szklankę mąki i dalej mieszamy. 


Na końcu wsypujemy drugą szklankę mąki w dokładnie mieszamy, aż do momentu gdy masa stanie się zwarta. 



Wyjmujemy masę z miski i zagniatamy rękoma. Dodajemy mąki jeśli masa jest zbyt lepka. Przechowujemy w szczelnym pojemniku. 

Tak jak już pisałam masa jest bardzo delikatna i przyjemna w dotyku i można w niej naprawdę fajnie modelować: kroić, wałkować... :) Polecam! 











5 komentarzy:

  1. "Sztuczne" szybko się nudzą mojej Natalki, może z tą będzie inaczej? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze takie masy kupowałam w sklepach, jednakże od teraz będziemy wspólnie z dzieciakami próbować sami je robić ;) Zawsze to jakaś oszczędność pieniędzy, za które kupić będzie można coś nowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również kupuję w sklepie już gotowe. Ale przepis super, na pewno warto wypróbować. :D Z młodszym synem bawimy się masą plastyczną, a dla starszego kupujemy narzędzia i materiały modelarskie już profesjonalne. Polecam każdemu spróbować, bardzo miło można spędzić czas. :) My akurat zamawiamy z tego sklepu modelarskiego: https://www.sklep.modelmaking.pl Nie zawiedliśmy się do tej pory na jakości. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis na pewno wykorzystamy, zawsze to lepiej samemu zrobić. Mój siostrzeniec bawi się w modelarstwo, muszę polecić mojej siostrze ten sklep modelarski: www.sklep.modelmaking.pl może znajdą coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń