piątek, 3 kwietnia 2020

MASY PLASTYCZNE - MASA CIASTO

Dziś kolejny wpis z serii masy plastyczne. Bez zbędnego rozpisywania się podaję przepis na ciekawą masę ze składników, które każdy znajdzie w swojej kuchni :) 


Masa jest miękka, fajnie można ją ugniatać ---> zobaczcie:




MASA CIASTO 

Składniki:

  • szklanka mąki ziemniaczanej
  • szklanka mąki pszennej
  • woda (na oko, około pół szklanki)
  • olej (też na oko, około 1/3 szklanki)


Wykonanie:
Wszystko mieszamy, można dodać barwnik spożywczy. Jeśli masa jest za sucha, to dolewamy po trochu wody, a jeśli się klei, to dosypujemy mąki ziemniaczanej i dolewamy trochę oleju. Ogólnie nie powinna kleić się do rąk. Za sprawą oleju jest troszkę tłusta.
U nas masa miała być fioletowa, użyłam barwnik spożywczy z DrOetker i wyszła tylko leciutko lawendowa ;) Jeśli macie jakieś barwniki godne polecenia to dajcie znać w komentarzach :) 


Do zabaw z masą użyliśmy słomek pociętych na kawałki. Antoś wkładał je i wyjmował, "zatapiał" w masie. Polecam!



Przepisy na inne masy plastyczne znajdziecie tutaj:




PODPIS

18 komentarzy:

  1. Rewelacyjne propozycje. Nigdy takiej masy jeszcze nie wykonywałam. A moje dzieci uwielbiają takie różności. Chyba muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałaś mi teraz masę solną, z której lepiłem, jak byłem dzieckiem :) Nadal to jest super łatwy i tani sposób na nieskończoną zabawę no i kreatywna twórczość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od kilkunastu miesięcy korzystam z bardzo profesjonalnej firmy Ozonowanie .Moim zdaniem to bardzo dobrze że taka firma jak ta jest.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna przebywam na tym blogu i na pewno zostanę na tym blogu dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda super. Dzieci uwielbiają taką kreatywną zabawę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiej wersji nie znałam. Zazwyczaj bawiliśmy się masą solną, ale ta też wygląda bardzo obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobrze , że ten blog jest. Gorzej by było jakby tego blogu nie było.

    OdpowiedzUsuń
  8. Artykuł bardzo dobry ! zresztą jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy pomysł. Brawa za kreatywność.

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się bardzo Twój styl pisania

    OdpowiedzUsuń
  11. Oceniam ten blog bardzo wysoko. Na pewno na ten blog wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham takie zabawy z moimi dziecmi.

    OdpowiedzUsuń