wtorek, 29 września 2015

Jesienne drzewa - stemplowanie spinaczami.

Wrzesień minął mi w ekspresowym tempie! :) Przywitaliśmy już jesień dlatego w dzisiejszym poście zagościły jesienne drzewa. Malowaliśmy je niecodzienną techniką, która urzekła mnie i dzieci. Zapraszam do obejrzenia naszych prac! :)


Pomysł na wykorzystanie spinaczy do stemplowania podejrzałam na Facebooku (niestety nie pamiętam na jakiej stronie i nie mogę podać linku). Pomysł bardzo mi się spodobał i postanowiłam go wykorzystać:) I podawać dalej, dlatego dziś prezentuję nasze prace:)

Wykonanie pomocy do stemplowania jest bardzo proste. Potrzebujemy spinaczy oraz wybranych materiałów, którymi chcemy stemplować. Ja wybrałam kawałki materiału, pociętą gąbkę oraz kawałki folii bąbelkowej. Materiały wpinamy w spinacze i pomoc do stemplowania gotowa!:)



Do wykonania naszych jesiennych drzew potrzebne są wydrukowane kolorowanki drzew - pień i gałęzie dzieci malują kredką. Potem przystępują do stemplowania kolorowych liści z użyciem spinaczowych stempli. Najpierw jednaj wybierają kolory farbek, którymi będą malować - określają jakie kolory mają jesienne liście.






Dzieci początkowo były sceptycznie nastawione do spinaczy ("Jak my mamy tym malować?"), ale kiedy pokazałam im co i jak były zachwycone i w skupieniu wzięły się do pracy. Bardzo podoba mi się efekt jaki można uzyskać - bo przecież do takiego stemplowania możemy użyć czego tylko chcemy (jedyny warunek: musi utrzymać się w spinaczu:) ). 






Świetna sprawa, dużo frajdy! Polecam!:)








1 komentarz: