wtorek, 21 czerwca 2016

Nadchodzą wakacje - przestrzenne akwarium lub morze

Cześć! Bardzo długo mnie tutaj nie było... W sumie to nie wiem dlaczego. Mimo, że pisanie tutaj daje mi dużo satysfakcji i radości, to chyba zbyt duża ilość zawodowych obowiązków mnie przytłoczyła. W każdym razie po tej małej przerwie i "obrobieniu się" - wracam! Mam nadzieję, że mimo końca roku szkolnego ktoś będzie tu jednak zaglądał;) W kolejce do publikacji czeka wiele pomysłów, które zbierały się w ostatnich tygodniach:) Na pierwszy ogień wakacyjne klimaty - akwarium! 


Jest to przestrzenne akwarium, które jest bardzo proste w wykonaniu. 

Potrzebne materiały:


My mieliśmy gotowe szablony rybek z naszych kart pracy, trzeba było tylko pokolorować jedną z ryb. Jednak dzieci mogą również pokolorować wycięte przez nas szablony ryb:) 


Przepis na akwarium:
1. Najpierw przygotowujemy niebieskie prostokątne kartki, które zaginamy i nacinamy. dziurkaczem na jednej stronie wycinamy dziurki - będzie nam łatwiej umocować ryby na sznurkach.


2. Zszywamy lub sklejamy kartkę tak, aby powstało płytkie pudełko. 



3. Smarujemy dolną część klejem i naklejamy żółte paski bibuły - tworzymy piasek. My używaliśmy tutaj cienkiej bibułki.



4. Następnie przyklejamy na wikol (dzieci używały wykałaczki) niebieskie cekiny (czyli bąbelki).


5. Kolejny krok to naklejanie glonów wyciętych z zielonej bibuły. 


6. Na końcu dzieci wybierają muszle i kamyki do przyklejenia - my robiliśmy to klejem na gorąco, więc tu działałam już ja.


7. Akwarium jest gotowe do umocowania rybek. Zawiązujemy sylwety na sznurku i przewiązujemy przez dziurki.



Dzieci przy pracy:







Akwaria gotowe!














5 komentarzy:

  1. Piękne! Moja córka robiła kiedyś podobne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne! Moja córka robiła kiedyś podobne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Widziałam już kiedyś podobne ale nie tak ładne jak Wasze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za miłe słowa:) Była z nimi super zabawa!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kreatywna zabawa, też takie rzeczy robiłam w przedszkolu :)
    Tym bardziej, że rodzice nie pozwolili nam trzymać rybek.
    Sądzicie, że dziecko i zwierzę to dobrana para?

    OdpowiedzUsuń