środa, 25 lipca 2018

Gra z kolorowymi kubeczkami jednorazowymi

Jakiś czas temu natrafiłam na świetną grę / zabawę na spostrzegawczość i refleks! Do jej przygotowania potrzebne są jedynie kubki jednorazowe i kolorowy papier. Rozgrywki są naprawdę emocjonujące, a dzieciom bardzo podoba się taki wyścig :) Naprawdę polecam!




Od razu zaznaczam, że nie ja wymyśliłam tę grę (a szkoda, że nie wpadłam na taki fajny pomysł ;) ). Nie pamiętam jednak gdzie i u kogo na nią natrafiłam, więc jeśli ktoś kojarzy, to będę bardzo wdzięczna za podpowiedź! 

Co trzeba przygotować?

Ja przygotowałam grę dla trzech osób, dlatego są trzy zestawy kubków. W każdym zestawie jest kubek z kółeczkiem zielonym, czerwonym, niebieskim i żółtym oraz jeden pusty, bez kółeczka. 
Takie same kółeczka naklejamy na białej kartce w różnej kolejności - tworzymy wiele różnych kart do gry. Zawsze rysujemy obok nich strzałkę, aby wiadomo było w jakiej kolejności należy nakładać kubki. Potrzebny jest też jeden kubek przyklejony do kartki - to jest baza :)




Jak przebiega gra?


Każde dziecko układa przed sobą kubeczki z kolorowymi kółeczkami, tak jak mu wygodnie. Na środku stoi baza, a przed nią kładziemy kartę do gry. 
Dzieci trzymają w ręku pusty kubeczek i na hasło START nakładają go na inne kubeczki - w takiej kolejności jaka widnieje na karcie (tak jak pokazuje strzałka). Na przykład na zdjęciu powyżej dzieci nakładają swój kubek na kolor niebieski, potem na żółty, zielony i na czerwony. Na końcu muszą nałożyć kubki na bazę. Kto zrobi to jako pierwszy - wygrywa!






Gra jest naprawdę wciągająca, dzieci chcą grać wieeeeele razy. Naprawdę fajnie ćwiczy refleks i spostrzegawczość :) Idealna na wakacyjne popołudnia. Polecam! 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz