piątek, 6 grudnia 2019

Sztuczny śnieg

Staram się angażować Antka w różne zabawy z masami plastycznymi. Zauważyłam, że w pewnym momencie niezbyt chętnie "brudził" ręce, dlatego postanowiłam go lekko oswajać i proponować różne konsystencje do zabawy. Dziś były zabawy ze sztucznym śniegiem. Zobaczcie jak łatwo można go wyczarować :)


Do tej pory Antoś często bawił się domową ciastoliną. Przepis na nią oraz na inne ciekawe masy, które robiłam jeszcze z przedszkolakami, znajdziecie TUTAJ

A wracając do sztucznego śniegu. Jak go zrobić? Wystarczy zmieszać:

*piankę do golenia 
*8 opakowań sody oczyszczonej






Ja zrobiłam masę z połowy porcji, czyli użyłam 4 torebki sody i ok. pół pianki - wyszła taka ilość jak widać w misce. Po zmieszaniu składników włożyłam masę na ok. godzinę do lodówki, dzięki czemu śnieg był zimny. Sztuczny śnieg można przechowywać około tydzień w lodówce, w zamkniętym pojemniku :)




Zabawa była świetna, polecam zrobienie takiej masy któregoś zimowego wieczoru!



Zapraszam Was na mojego Instagrama, gdzie pojawiamy się trochę częściej niż tutaj :)




PODPIS

1 komentarz: