środa, 29 lipca 2015

Łodzie na morzu, czyli wakacyjne obrazki

Dyżur wakacyjny dobiega końca... Tematy, które realizowaliśmy nawiązywały oczywiście do podróżowania. Wśród naszych prac plastycznych nie mogło więc zabraknąć obrazków
ukazujących morze:)


Malowaliśmy farbami, ale nie za pomocą pędzli, lecz wałków. Znalazłam cały koszyczek świetnych wałków w naszej przedszkolnej bibliotece. Dzieci wykorzystały je wspaniale - wyszły piękne prace. 



Na tackach rozlałam trzy kolory farb: żółtą - do malowania piasku, ciemną niebieską - do malowania morza oraz jasną niebieską - do namalowania nieba. Do każdej tacki były przypisane wałki (aby nie mieszać kolorów) i praca ruszyła:) 



Dzieci malowały trzy poziomy: piasek, nad nim morze, a potem niebo. Były zachwycone efektem jaki dawały wałki - powstawały ciekawe wzorki. Polecam zakup takich wałków - zawsze to inny, ciekawszy sposób na malowanie farbami:)





Kiedy farba schła dzieci kolorowały pastelami trójkącik z papieru - był to żagiel łódki. Łódkę wycięłam z kolorowego papieru. Po wyschnięciu farby dzieci przyklejały żagiel i łódkę.
Powstały piękne morskie pejzaże! :) 





Podobne obrazki wykonywaliśmy w tym wpisie ---> Wakacyjne obrazki z kolorową solą.


PS. Wałki do malowania dla dzieci można kupić na Allegro na przykład TUTAJ. 







3 komentarze:

  1. piękne te Wasze prace! jestem zachwycona. Szkoda, że my nie mamy takich wałeczków ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne prace, a te wałeczki przypomniały mi dawne czasy..i ścianę u mojej babci pomalowaną takimi wałeczkami

    OdpowiedzUsuń