wtorek, 13 września 2016

Język angielski w przedszkolu #2 - rozkład materiału + wzór scenariusza

Kuję żelazo póki gorące :) Wrzucam od razu kolejny post związany z językiem angielskim: rozkład materiału oraz wzór scenariusza zajęć, wg którego planuję swoje zajęcia. Zapraszam!



Rozkład materiału na cały rok
Długo rozmyślałam nad tym jak rozplanować zajęcia z języka, jakie treści realizować. Poszukałam trochę w internecie i znalazłam gotowy rozkład materiału z serii Captain Jack 1, wydawnictwa Macmillan. Przejrzałam go i wydał mi się odpowiedni dla moich 5- i 6-latków. Jest to wersja "środkowa" - dla dzieci, które już trochę uczyły się języka. Jest też wersja łatwiejsza Hello Jack (dla początkujących), a także trudniejsza Captain Jack 2 - to już dla dzieci, które mają język częściej niż dwa razy w tygodniu. 

Na wrzesień przewidziane jest tam słownictwo związane z częściami ciała. Rozkład wydaje się przystępny, dlatego pracę będę planować wg niego. 

Można go pobrać ze strony wydawnictwa ---> KLIK.
Albo z mojego Chomika ---> KLIK  :)


Rozkład materiału na miesiąc
No dobrze... Mam ogólny rozkład materiału. Ale co robić z dziećmi na poszczególnych zajęciach? Jeśli mam zajęcia dwa razy w tygodniu, to w miesiącu jest ich osiem. Po przemyśleniu sprawy postanowiłam, że w miesiącu moje zajęcia będą wyglądały tak: 


Oczywiście jest to taki ogólny zarys. Pomaga mi uporządkować to, co chcę z dziećmi robić. Dzięki niemu pamiętam i o piosence, i o historyjce/opowiadaniu, i o pracy plastycznej, itd. Myślę, że w kolejnych miesiącach rozkład będzie wyglądał podobnie (kopiuj-wklej) - po prostu będzie inny temat miesięczny, ale treści będą realizowane w podobnym schemacie. 

Taki miesięczny rozkład w formie tabelki w wordzie można pobrać z mojego Chomika ---> KLIK 
Uzupełniony jest tam tylko wrzesień, bo kolejne miesiące będę planować na bieżąco! :)


Wzór scenariusza zajęć
Jak planuję zajęcia? Na studiach dostałyśmy wzór scenariusza, według którego musiałyśmy rozpisywać zajęcia na praktyki. Jak ja go wtedy nienawidziłam! Po co te tabelki?! Ale teraz widzę jego zalety - i piszę zajęcia wg niego :) 
Jestem pewna, że dzięki tym tabelkom nie pomijam na zajęciach ważnych elementów: przywitania, zabawy na rozgrzewkę, zabaw zapoznających z nowym słownictwem, zabaw związanych z mówieniem czy słuchaniem, itd. Ten wzór porządkuje mi cały chaos :) Oczywiście nie zawsze na każdych zajęciach realizuję wszystkie tabelki - po prostu niektóre wyrzucam i wtedy zostają te, na których chcę się skupić. 

Wzór scenariusza można pobrać z mojego Chomika ---> KLIK


W następnym wpisie pojawi się gotowy scenariusz wprowadzający słownictwo "My body" i wszystko stanie się jasne! :) Zapraszam!









6 komentarzy:

  1. Przede wszystkim nauka dzieci języka angielskiego powinna być skrupulatnie prowadzona bo to jest taki wiek, że maluchy dużo przyswajają. Ja teraz ucząc się matury z języka angielskiego używam repetytorium https://www.jezykiobce.pl/s/132/repetytorium-maturalne-angielski które jak na ten moment sprawdza się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie nauka języka angielskiego w przedszkolu jest ważna ale wydaje mi się że wbrew pozorom nie jest taka łatwa. Ja moje dzieci już jakiś czas temu zapisałem na kurs https://lincoln.edu.pl/krakow/jezyk-angielski/kurs-angielskiego-dla-mlodziezy/ i z tego co zauważyłem, to nauka języka angielskiego idzie im coraz lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje maluchy również już w przedszkolu poznały co nieco z języka angielskiego. Jak już poszły do szkoły to wtedy dopiero zdecydowałem się je zapisać na kurs języka angielskiego. Wybrałem szkołę językową https://earlystage.pl/ gdyż wiedziałem, że to jest bardzo dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że dzielisz się pomysłami

    OdpowiedzUsuń