czwartek, 15 września 2016

Język angielski w przedszkolu #3 - MY BODY - wprowadzenie nowego słownictwa - scenariusz zajęć

Cześć! Dziś dwa kolejne wpisy związane z językiem angielskim. Chcę podzielić się tym, co już robimy z dziećmi na zajęciach. Po moich poprzednich wpisach już wiem, że wiele z was ma problem z prowadzeniem zajęć, dla wielu jest to nowa sytuacja (tak, jak i dla mnie). Dlatego mam nadzieję, że moje pomysły pomogą! 
We wrześniu realizujemy temat MY BODY - za mną już kilka zajęć. Dziś dzielę się dwoma scenariuszami zajęć. W tym wpisie wprowadzenie nowego słownictwa, a w kolejnym poznanie nowej piosenki. Zapraszam! :) 



SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Body parts – wprowadzenie nowego słownictwa

Cele zajęć: 
W czasie zajęć dzieci:
* nauczą się nowych słów: head, arms, hands , legs, toes, tummy,
* będą utrwalały nazwy kolorów, 
* poznają nowe zwroty: Show me your …, Shake your …

Nowa struktura gramatyczna: zwroty:  Show me your …, Shake your …
Nowe jednostki leksykalne: head, arms, hands , legs, toes, tummy
Utrwalane jednostki leksykalne: nazwy kolorów


LESSON PLAN
ETAPY ZAJĘĆ
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Czas
CZYNNOŚCI WSTĘPNE
1.    Powitanie dzieci i sprawdzenie obecności.
2.    Wspólne śpiewanie piosenki pt. „Make a circle” wraz z pokazywaniem.
3’
ROZGRZEWKA JĘZYKOWA + PREZENTACJA
3.    „What’s the weather like today?” – opisywanie pogody. Nauczyciel pyta: Is it sunny/raining/ snowing/ hot/ cold/ windy? Dzieci odpowiadają: Yes, it is …
4.    „What’s inside?” – odgadywanie zawartości woreczka, w którym znajdują się karty obrazkowe (flashcards) z obrazkami części ciała. Prezentacja kart, nazywanie kart, powtarzanie nazw za nauczycielem. Pokazywanie przez dzieci odpowiednich części ciała.
5’
ĆWICZENIE
poznanych form i struktur gram., słownictwa
5.    „Show me your …” – wydawanie poleceń pojedynczo do dzieci – pokazywanie określonych części ciała.
6.    „Throw the dice”– zabawa z kostką z naklejonymi częściami ciała. Każde dziecko po kolei rzuca kostką i nazywa wyrzuconą część ciała. Nauczyciel mówi: Show me your … i wymienia nazwę.
10’
UŻYWANIE poznanych form i struktur gram., słownictwa
7.    „What’s missing?” – nauczyciel rozkłada na dywanie karty z częściami ciała. Prosi, aby dzieci zapamiętały karty. Następnie dzieci zamykają oczy, a nauczyciel chowa jedną kartę. Dzieci muszą zgadnąć co zniknęło. Głośno wymawiają nazwy części ciała
6’
MÓWIENIE
8.    „A monster” – dzieci siedzą w kręgu. Nauczyciel rozkłada na dywanie dużą sylwetę potwora, w której osobno ułożone są różne części ciała. Wspólnie nazywamy części ciała. Nauczyciel prosi dzieci, aby zamknęły oczy i zabiera jedną z części. Pyta: „What’s missing?” Dzieci odpowiadają, nazywając części ciała.
Utrwalenie kolorów: potwór ma części ciała w różnych kolorach. Nauczyciel pyta dzieci: What colour is his head/arms…? Dzieci odpowiadają nazywając kolor.
9.    Zabawa na pożegnanie “Say goodbye to ….”. Nauczyciel mówi: „Say goodbye to …” i wymienia po kolei wszystkie poznane słowa, pokazując odpowiednie karty. Dzieci odpowiadają „Goodbye …” i machają na pożegnanie.
5’
ZADANIE REZERWOWE:
10. „Go to…” – nauczyciel rozkłada w różnych częściach sali karty obrazkowe. Dzieci spacerują po dywanie w rytm muzyki, a na przerwę słuchają nauczyciela, który wypowiada imię dziecka i nazwę części ciała, np. „Paweł go to head”
11. Słuchanie piosenki wraz z pokazywaniem „Shake and move” – utrwalanie części ciała.
PIOSENKI Z ZAJĘĆ

Make a cirlce



Shake and move




Nie wrzucam tekstów piosenek, gdyż po kliknięciu na zamieszczony film i przejściu do You Tube - pod każdym filmikiem znajdziecie tekst piosenki :) 








3 komentarze:

  1. Dzień dobry, dziękuje za wspaniale pomysły. Zdradzi Pani skąd mogę pobrać lub kupić części ciała potwora ? 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie zajęcia są dla dziecka ważne

    OdpowiedzUsuń