czwartek, 15 września 2016

Język angielski w przedszkolu #4 - MY BODY - poznanie piosenki - scenariusz zajęć

Poniżej znajdziecie scenariusz zajęć z tematu MY BODY, w którym poznawaliśmy z dziećmi nową piosenkę. Zapraszam! :)



SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Body parts - poznanie nowej piosenki

Cele zajęć: 
W czasie zajęć dzieci:
* poznają nową piosenkę i zabawę ruchową do piosenki,
* poznają nowe słowa (w piosence): shoulders, knees, eyes, ears, mouth, nose,
* utrwalą poznane słowa: head, arms, hands , legs, toes, tummy, 
* będą utrwalały przymiotniki big / small oraz nazwy kolorów,
* utrwalą zwroty: Show me your …, Shake/wave/clap/tickle/touch your …

Utrwalana struktura gramatyczna: zwroty: Show me your...., Shake/wave/clap/tickle/touch your …
Nowe jednostki leksykalne: shoulders, knees, eyes, ears, mouth, nose
Utrwalane jednostki leksykalne: head, arms, hands , legs, toes, tummy, nazwy kolorów, przymiotniki big/small
LESSON PLAN


ETAPY ZAJĘĆ

PRZEBIEG ZAJĘĆ

Czas
CZYNNOŚCI WSTĘPNE
1.    Powitanie dzieci i sprawdzenie obecności.

2.    Wspólne śpiewanie piosenki pt. „Make a circle” wraz z pokazywaniem.
3’
ROZGRZEWKA JĘZYKOWA + PREZENTACJA
3.    „What’s the weather like today?” – opisywanie pogody. Nauczyciel pyta: Is it sunny/raining/ snowing/ hot/ cold/ windy? Dzieci odpowiadają: Yes, it is …

4.    „Go to…” – nauczyciel rozkłada w różnych częściach sali karty obrazkowe. Dzieci spacerują po dywanie w rytm muzyki, a na przerwę słuchają nauczyciela, który wypowiada imię dziecka i nazwę części ciała, np. „Paweł go to head”

5.    Prezentacja dodatkowych kart z nazwami części ciała, które pojawią się w piosence: shoulders, knees, eyes, ears, mouth, nose.
5’
ĆWICZENIE
poznanych form i struktur gram., słownictwa
6.    „Big or small?” – nauczyciel rozkłada na dywanie obrazki z różnymi częściami ciała: małymi lub dużymi (części ciała robota małego i dużego). Następnie prosi każde dziecko po kolei o wskazanie odpowiedniego obrazka, np. Show me big head. Show me small arms.

7.    “Let’s make a monster!” – nauczyciel rozkłada na dywanie różne sylwety części ciała (duże i małe, w różnych kolorach). Prosi dzieci, aby budowały potwora wg jego poleceń, np. Ania please take big, red leg. Tomek please take small, green head.

10’



UŻYWANIE poznanych form i struktur gram., słownictwa
8.    „Where is the feather?” - zabawa z piórkiem. Dzieci dobierają się w pary. Każda para otrzymuje piórko. Jedno z dzieci zamyka oczy, a drugie dotyka go piórkiem po określonej części ciała. Dziecko musi odpowiedzieć gdzie czuje dotyk pióra (nazwać część ciała).
3’
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU:
- przed słuchaniem
- słuchanie
- po wysłuchaniu
9.    “Shake, shake” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Nauczyciel wypowiada (i demonstruje) różne polecenia związane z częściami ciała, a dzieci je naśladują, np.
­   Wave your arms/ears,
­   Clap your hands,
­   Touch your knees/tummy/shoulders,
­   Tickle your nose/legs/toes,
­   Shake your head/arms.

10. “Head, shoulders, knees, and toes” - słuchanie piosenki, zabawa ruchowa do piosenki. Dzieci stoją na dywanie i podczas słuchania pokazują za nauczycielem

11. Goodbye song” – śpiewanie piosenki na pożegnanie.

9’
ZADANIE REZERWOWE:
„Change your place” – dzieci siedzą w kole na dywanie. Każde z nich otrzymało kartonik z obrazkiem poznanej części ciała. Nauczyciel wypowiada dwie nazwy, a dzieci które trzymają odpowiednie karty zamieniają się miejscami. Zabawę powtarzamy kilka razy, zmieniając dzieci trzymające karty.





PIOSENKI Z ZAJĘĆ

Make a circle




Head, shoulders, knees and toes
wersja do nauki


wersja do szybszego śpiewania



Goodbye song



Nie wrzucam tekstów piosenek, gdyż po kliknięciu na zamieszczony film i przejściu do You Tube - pod każdym filmikiem znajdziecie tekst piosenki :) 







10 komentarzy:

  1. Super, że w końcu ktoś pracujący jako nauczyciel wychowania przedszkolnego pisze o nauczaniu języka angielskiego. Sama zmagam się z tym od roku, ale powiem szczerze sprawia mi to satysfakcję i frajdę i dzieci czekają z niecierpliwością na angielski. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie mija pierwszy miesiąc i też muszę przyznać, że sprawia mi to przyjemność :) Mimo dodatkowej pracy - jest radość :) Oby tak dalej, trzymajmy się razem! Zapraszam do dzielenia się tutaj swoimi pomysłami na angielski w przedszkolu!

      Usuń
  2. Bardzo dobra inicjatywa aby opisywać swoje metody nauczania. Skorzystają zarówno nauczyciele jak i dzieci. Gratuluję bloga!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Natalia Krzyż6 wrz 2018, 20:10:00

    Ja jestem tego zdania, że na każdym etapie warto uczyć się języka angielskiego. Ja ostatnio uczęszczałam na kurs dla biznesu w https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-angielski/kurs-angielskiego-business-english gdzi na tym kursie uczono mnie typowo zwrotów i słów oraz zachowań przy kontaktach firmowych. Bardzo ciekawe zdarzenie i niechaj dzieciaki uczą się od małego, aby później nie musiały nadrabiać zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej hej! Właśnie do Ciebie trafiłam i zabieram ze sobą zabawę z piórkiem ;-D też uczę przedszkolaki, pozdrowienia ;-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Każda forma nauki języka angielskiego jest dobra i myślę, że warto jest zaczynać od najmłodszych lat. W moim przypadku bardzo dobrze sprawdziła się metoda https://www.jezykiobce.pl/7-angielski/s-1/chce_korzystac_z-mp3/categories-angielski dzięki której nauczyłam się bardzo dobrze języka angielskiego. Myślę, że warto korzystać z tego typu rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o nauczanie języka angielskiego najmłodszych to jest to całkiem fajne doświadczenie. Właśnie dlatego również rozważam podjęcie franczyzy szkoły językowej https://universe.earlystage.pl/franczyza gdzie wiem, że może to być przygoda dla mnie oraz dla moich przyszłych uczniów.

    OdpowiedzUsuń
  8. W każdym przedszkolu teraz dzieci uczą się języków? Zgadzam się, że angielski jest niezbędny w dzisiejszych czasach i dobrze aby dziecko uczyło się go jak najwcześniej. W takim mieście jak Toruń przedszkole gdzie dzieci uczą się angielskiego znajdziecie bez problemu. Warto w takie miejsce zapisać swoje dzieci.

    OdpowiedzUsuń