sobota, 28 marca 2015

Kolorowy ryż.

Dziś na blogu przepis na kolorowy ryż:) Oczywiście nie będzie to ryż do zjedzenia, ale można go wykorzystać do prac plastycznych. Moje dzieciaki wykonywały z niego przepiękne mandale. Mam nadzieję, że pomysł wam się spodoba, bo ja jestem nim zachwycona! Przyznaję, że byłam sceptyczne nastawiona do tego, czy rzeczywiście ryż zmieni kolor:) Ale jak za chwilę zobaczycie, jest to możliwe:) 



Farbowanie ryżu wymaga kilku dni. Najpierw przygotowujemy pojemniki z wodą, a następnie wkładamy do nich kawałki zwykłej bibuły. Woda od razu się zabarwia. Po około godzinie moczenia bibuły wyjmujemy ją patyczkiem/wykałaczką (trzeba uważać, aby nie pofarbować sobie rąk; myślę, że warto też wykorzystać pojemniki, których nam nie będzie szkoda kiedy zafarbują). 



Po wyjęciu bibuły wkładamy ryż - wsypujemy go niezbyt dużo, cały musi być zanurzony w roztworze, wtedy ładnie zafarbuje. Ryż musi moczyć się kilka dni - ja zostawiłam go na weekend. 







Po tym czasie "odcedzamy go" (najwygodniej przez sitko) i zostawiamy do wyschnięcia. Kolorowy ryż gotowy! Można z niego zrobić co wam się tylko podoba:) Jest z tym trochę pracy, ale efekt zachwyca!



Nasze kolorowe mandale:)
Ryż przyklejaliśmy na klej podobny do wikolu - bezpieczny dla dzieci.















5 komentarzy:

  1. ja o tym farbowanym ryżu myślę od 2lat i zabrać się za niego nie mogę....ale Wam to jak zwykle wyszło cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że nie wiedziałam wcześniej, wykorzystałabym ten pomysł do stworzenia kart świątecznych :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ! Pomysł naprawdę świetny :) Szczerze mówiąc już mam ochotę go wypróbować....:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Proponuję farbować ryż barwnikami do jajek-pisanek. ;)
    Ryż dużo szybciej się zabarwi. Dlatego zawsze przed świętami wielkanocnymi kupuję na zapas barwniki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Dziękuję za pomysł! Na pewno wypróbujemy ten sposób :)

      Usuń